angielski, bo szkoda czasu

WHY?

W

 

Żeby się uczyć trzeba wiedzieć, co robić i robić to często.

Należy:

  • robić małe zadania codziennie i DUŻE nieco żadziej.
  • czytać, ale też i pisać; słuchać, ale też i mówić.
  • ciągle się sprawdzać, czy pamiętamy.

 

Kilka definicji, które pomogą Ci zrozumieć nasze podejście:

DZIEŃ: czas od rana do nocy. Bardzo dużo czasu, jeśli dobrze sie go wykorzysta. Potrafi jednak uciec niepostrzeżenie. Ile minut w ciągu dnia spędzimy na nauce może być dobrym wyznacznikem naszej pracy.

TYDZIEŃ: jeszcze więcej czasu. W tydzień można zrobić bardzo wiele, jeśli wiemy co robimy.

PORCJA: prosty wycinek języka, który może być dość krótki jak słowo (np. „cat”), nieco dłuszy (np. „Your turn.”) lub jeszcze bardziej złożony (np. „You should have told me!”). Każda porcja ma swoją wartość i musimy nauczyć się je wszystkie doceniać i zdobywać, żeby z nich później korzystać.

JĘZYK ANGIELSKI: suma tych porcji plus trochę teorii, którą na razie nie będziemy się bardzo przejmować.

TWÓJ JĘZYK ANGIELSKI: zestaw porcji, które znasz ale i potrafisz spontanicznie wykorzystać. Im masz ich więcej tym lepiej dla Ciebie. Powinnieś dbać o te które już znasz i zdobywać nowe. Codziennie.

CIEKAWOŚĆ: coś, co pozwala znajdować Ci wartościowe porcje.

PAMIĘĆ: kluczowe narzędzie w zdobywaniu znalezionych porcji. Jest jak mięsień, który można wyćwiczyć. Dobra pamięć jest gwarantem sukcesu.

ARTYKULACJA: umiejętność wypowiedzenia porcji gładko. Często zaniedbywania, przez co może prowadzić do efektu „blokady mówienia”.

BLOKADA MÓWIENIA: Gdy wydaje nam się, że znamy już sporo języka, ale nie możemy nic z siebie wydusić. Częstą przyczyną jest brak praktyki i nie ćwiczenie artykulacji, ale często tylko się oszukujemy i nazywamy „blokadą mówienia” brak wiedzy, czyli nie przykładaliśmy się do zdobywania porcji i robiliśmy to byle jak. Można to na szczęście szybko zmienić i zacząć się uczyć jak należy. Gdy uczymy się dobrze, „blokada” szybko znika.

MOTYWACJA: coś co wprawia w ruch. Może to być wiele rzeczy, każdy ma inaczej. Niestety energia ta jest mocno zmienna, raz jest, raz jej nie ma. Zaleca się nie myśleć za dużo, tylko działać. Zaczęcie pracy do 80% sukcesu.

UCZEŃ – ktoś, kto się uczy. Żeby się uczyć, trzeba stać się uczniem.

DOBRY UCZEŃ – uczeń, który wie co robi i robi to konsekwentnie. Jeśli nie uważasz się za dobrego ucznia, to lepiej się nim stań, będzie Ci łatwiej

 

angielski, bo szkoda czasu